marlydirks.reismee.nl

Eerste ervaring met Ghana

Zondag vloog ik vanuit brussel richting Accra. Ik had een prettige vlucht en bij aankomst werd ik opgewacht door Michael (dat is de chauffeur van Tina). Vanuit het vliegveld werd ik naar het hotel gereden. Het verbaasde me op dat moment dat de wegen zo goed waren. We hebben toen ong een half uur op een verharde weg gereden waarna we afdraaide naar rechts , toen begon het gehobbel. Een grootdeel van de wegen hier in accra is onverhard en met diepe kuilen. Bij aankomst in het hotel was er gezorgt voor een heerlijke warme maaltijd rijst met kip. Ik was zo moe van de hele reis dat ik om 19.00 uur al in mijn bedje lag.

Maandag starte mijn oriëntatie, in de ochtend heeft tina me veel verteld over Ghana. In de middag zijn we naar het strand gegaan en heb ik les gekregen in drummen en dansen wat een erg leuke ervaring was. Ook deze avond lag ik weer om 19.00 uur te slapen omdat deze dag erg vermoeiend was.

Vandaag was de laatste oriëntatie dag in de ochtend heb ik twi leren spreken en heb ik geleerd hoe ik slippers moeten maken. In de middag zouden we naar de markt gaan, ik wist niet wat ik me hier van voor moest stellen. Toen we daar aankwamen keek ik mijn ogen uit, het was een chaotische bedoeling. Alle kraampjes stonden erg dicht op elkaar en er waren zo veel mensen. Het rook er erg naar bedorven vis en het riool. Maar een ding is zeker je moet het een keertje mee gemaakt hebben om over een ghaneze markt te lopen.

Wat ik van Accra vind: Accra is een drukke/chaotische stad maar het is zeker een hele ervaring geweest om hier rond te lopen en rijden.

Ik vind het wel erg fijn om morgen uit de grote stad te gaan, en aan de slag te kunnen op het project mum's care.

Liefs Marly

Reacties

Reacties

Lidwien

Hoi Marly,

Hopelijk is het niet de hele periode zo vermoeiend....
Fijn dat je morgen nu echt aan je werk mag beginnen..
De kinderen zullen zeker te vreden zijn met zo'n blonde meid uit Deurze.....
Marly geniet ervan, en we lezen je vervolg weer hoe het gaat in het kindertehuis..lieve groetjes Lidwien.

Tante Marinet

Hoi Marly, fijn dat je de eerste dagen in Ghana positief ervaren hebt! Morgen begint het echte werk! Ben heel benieuwd. Groetjes tante Marinet

Kevin - Travel Active

Hoi Marly,

Fijn dat je goed bent aangekomen! Succes met je tweede dagje in Accra en alvast een goede reis naar Senya :).

Groeten van het Travel Active team!

Tante Martje

Hoi Marly,
Fijn om te horen dat jou eerste dagen in Ghana positief zijn verlopen
Vandaag zul je Acca hebben verlaten om naar het kindertehuis te gaan. Veel succes.
Gr.tante Martje.

Antonette

Hoi Marly, leuk om je eerste ervaring al te lezen!
Geniet ervan meis!
Grtjes Antonette xxx

Josien

Hoi Marly,

Je bent nog maar net in Ghana en je heb nu al zoveel gezien en meegemaakt.
Heel veel succes met je werk daar.
Groetjes Josien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active