marlydirks.reismee.nl

Ghana here we are again

Na een lange reis zijn we dan eindelijk aangekomen in Accra. In het vliegtuig gaven ze al aan dat het 27 graden zou zijn (om 8 uur in de avond) eenmaal uitgestapt kregen we ook zo'n warme gloed over ons heen. Bij de douane was er al iemand gezellig muziek aan het maken wat de stemming er al lekker in bracht. Onze eerste 2 koffers waren er al super snel daarna hebben we wel zeker 3 kwartier gewacht op de rest van de koffers, maar we zijn weer in ghana dus ons geduld word weer op de proef gesteld. We hadden al vrij snel een goede taxi en werden naar het hotel gebracht, een jongen die werkt bij het hotel vroeg aan mij of ik hier al eerder was geweest want hij herkende mij, ongeloofelijk dat ze zich dat nog kunnen herinneren van een half jaar geleden. In onze slaapkamer hing een enorme stank, na het uitzetten van de airco werd dit gelukkig minder. Afgelopen nacht heb ik weer heerlijk geslapen, maar mama daarin tegen heeft een vreselijk nacht gehad. Blijkbaar heb ik weer zo liggen dromen dat ik ons mam wel 2 keer wakker gescheeuwt heb. Donderdag ochtend stonden we om 5.30 uur op om ons klaar te maken voor de volgende rit. Eenmaal op het vliegveld aangekomen blijken er 2 vertrekhallen te zijn inplaats van een. Vanaf deze vertrekhal vertrekt de ghanees bevolking op de binnenlandse vluchten. Bij de bali konden we ons melden om in te checken. Achter de bali stonden wel 20 man en iedereen had z'n eigen taak. Al het papierwerk werd bijgehouden in mappen. Na heel wat onduidelijkheid hebben we uiteindelijk toch alles ingecheckt. Na een half uur werden we aangesproken of degene van de backpack even wilde meelopen. We liepen naar een tafel waar verschillende tassen gecontroleerd werden. Ik moest ook mijn backpack open doen zodat hij het allemaal kon controleren. Uiteindelijk bleek het mijn wereldstekker te zijn die ze op de camera gezien hebben. Na een aantal keren al gevraagd te hebben mochten we eindelijk naar de gate, en werden we naar een heel klein vliegtuig gebracht. Tijdens de vlucht waren we erg verbaast want we kregen eten en drinken. Het leuke was dat mijn voorgerecht van afgelopen zaterdag de maaltijd was. Nu moet ik wel zeggen mijn eigen meat pie smaakte toch echt het beste. Aangekomen in Tamale stond Paul ons al vanaf 7.00 uur in de morgen op te wachten, het was 10.30 uur toen wij geland waren. Hij gaf aan dat hij anders te laat zou zijn want er rijden maar een aantal bussen naar het vliegveld, en als hij die gepakt had dat wij dan zouden zeggen dat het weer ghana time was. De reis vanuit het vliegveld naar wulugu duurde ong 1,5 uur met de taxi. Ons mam zag al meteen het grote verschil met het zuiden. Dorpen bestaan grotendeels uit lemenhuisjes en de omgeving is een stuk droger en verdord. Eenmaal aangekomen in wulugu werden we al opgewacht door een aantal van de familie, de rest waren naar het werk of kregen nog les op school. In de middag zijn we nog even langs gegaan bij Nina en Ilse, twee vrijwilligers die ook in het dorpje wonen maar op een ander project zitten. Ze zijn bezig met bouwen van een nieuw kindertehuis en het ziet er echt heel mooit uit. Daarna hebben we onze kamer ingericht zo ver dat kan. Na heel wat gestuntel hing ook onze klamboe en konden we daarna lekker genieten van het warmen weer. In de avond hebben we nog even gezellig met de familie gezeten waarna we optijd zijn gaan slapen want we konden onze ogen niet meer open houden. Vanmiddag gaan we voor de eerste keer naar de kinderen, vandaag worden we nog gebracht op de brommer (hoe we dat gaan doen met 2 man is nog even een raadsel) maar als het goed is kunnen we volgende week op de fietsen zodat we zelf kunnen bepalen wanneer we naar nabari gaan en wanneer we terug komen. En nu gaan we lekker genieten van de rust en het warme weer.

Liefs,

Alda & Marly

Annette

Wat een onderneming toch zo een lange reis ! Knap hoor hoe jullie het allemaal doen en wat een verschil met temperatuur om om te vallen ! We blijven jullie volgen hoor heel veel suces met alles wat jullie ondernemen ! Gr jan en annet

Antonette Geenen

Gelukkig goed aangekomen ...Nou genieten! Veel plezier! Antonette

Nel

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Houd jullie mam niet te veel uit haar slaap ,Marly. Verder een fijne tijd samen. We lezen t wel.... Groetjes , Nel

Maria

Klinkt goed. Het echte werk kan nu beginnen.

Carolien boonstra

Hoi allemaal,

Nu genieten van het daar zijn en alles wat je kunt betekenen! veel succes! Zal aan je denken als we aan het zwoegen zijn in het wilh.huis ha,ha
Gr Carolien

Angelie

Hey Marly en Alda,
wat een beleving nu al zeg...mooi om jullie avondtuur te kunnen volgen. Ben benieuwd hoe het op de brommer bevalt...haha, maar dat horen we vast nog wel. Heel veel plezier en fijne tijd daar...wij wachten op jullie volgende verslag...groetjes van ons allemaal

Lidwien

Ha Marly en Alda,
Hopelijk kunnen jullie na deze lange en zware reis heerlijk gaan genieten.
En de kindertjes aldaar weer lekker verwennen.
Niet gek dat de taxi chauffeur jouw herkend zo'n mooie jonge blondine uit Nederland......
Ik hoop dat jullie daar veel kunnen gaan doen in die 5 weken.
Alda ik hoop dat jij wat beter kunt slapen....anders maar in een andere suite gaan liggen hahaha.....
Tot snel liefs lidwien.

Rianne

Alsof je niet weggeweest bent!! Voorzichtig op die brommer.....! We zijn benieuwd naar jullie avonturen! liefs van ons xxx

Martien Hendriks

Een goed begin is het halve werk, Marly en Alda succes!

anita

Hey marlie en alda
Fijn dat het na al da getrubbel toch goed is gekomen. Heel veel plezier. En een fijne tijd. Ja alda watjes in je oren..

wilhelmien

hallo marly en alda
een heele fijne vakantie
geniet er van.

Ingrid

Fijn dat de reis goed verlopen is. Dat brommerritje had ik wel eens willen zien! Heel veel succes en lekker genieten. Zet 'm op dames!!! Groetjes vanuit de Peelklamp.

anja

ja weer een hele belevenis. Alleen de reis al. goed dat jullie veilig zijn aangekomen. veel succes daar!

henkdamen34@gmail.com

wat hebben toch een lange reis gehad. wij wensen jullie veel sukses en veel plezier verder. groetjes van pap Ellie en oma.

HenK

Wat hebben jullie toch een lange reis gehad. Wij wensen jullie noch veel plezier verder. Groetjes van Ellie, oma en mij.