marlydirks.reismee.nl

West Hill

Zaterdag zijn we naar West Hill geweest in Accra. West Hill is een shopping hall gericht op het westen. Twee weken geleden zijn we hier ook naar toe geweest en je voelt je direct weer thuis. Ook merkte ik het meteen weer aan mezelf, ik was weer veel meer gestrest en kon me erg irriteren aan de lange rijen bij de kassa. Dat vond ik heel apart want ik was juist de afgelopen weken erg relaxt. Deze keer hadden we besloten om 5 kinderen van het weeshuis mee te nemen, zodat we hun onze cultuur konden laten zien en proeven. We kozen voor de 5 oudste kinderen die buiten school het meesten moesten werken in het weeshuis. Gisteren morgen zijn we ze gaan vertellen dat ze met ons mee mochten de meiden waren meteen erg enthausiast en wilde graag douche, de jongens vonden het ook erg leuk maar waren hierin wat nuchter. Na anderhalf uurwachten waren de meiden dan eindelijk klaar en konden we vertrekken. Nog steeds wisten ze niet waar ze naar toe zouden gaan, dit merkte we in alles want ze maakte een zenuwachtige indruk. Bij het tro-tro station aangekomen stapte we in de tro tro richting Accra. We zijn hier in het weeshuis met 5 vrijwilligers en we hadden 5 kinderen meegenomen. Dit betekende dat we allemaal een kind hadden waarvoor we alles zouden betalen. In de tro-tro richtig West Hill zag je de glunderende gezichten van alle kinderen. We hadden een jongetje meegenomen met autisme, en normaal zonderd hij zich heel erg af maar je zag aan alles dat hij aan het genieten was. Eenmaal aangekomen in West Hill wast het rond het middag uur en iedereen had trek in eten. We namen de kinderen mee naar een restaurant waar ze europees etenmaar ook Ghanees eten konden uitkiezen. 2 kinderen kozen toch voor de rijst maar dan wel met gefrituurde kip, en de 3 anderen kinderen kozen voor een pizza. Ze waren allemaal zo aan het genieten van het eten. Na het eten gingen we met de kinderen boodschappen doen in een echt westerse supermarkt voor de good bye party van Emma. Dit vonden ze helemaal geweldig, ze zagen zo veel lekkere dingetjes en een heleboel speelgoed. De kinderen weten nog niet dat Emma al het speelgoed al gekocht heeft en dat ze er een deze dagen mee mogen gaan spelen. Na dat we alle boodschappen hadden hebben we de dag afgesloten met een heerlijk ijsje. We vroegen de kinderen wat ze vonden van deze dag en ze hadden echt genoten.

De afgelopen weken heb ik goed rond gekeken in het weeshuis of datik hier iets kan betekenen met het geld dat ik ingezameld heb. Ik heb er voor gekozen om het grootste gedeelte van het ingezamelde geld mee te nemen naar het noorden omdat er hier voor een ghanees weeshuis goede voorzieningen zijn. Ook word dit weeshuis ondersteund door een organisatie vanuit Zweden. Ik verwacht dus dat ik meer in het noorden kan betekenen met het geld.

Antonette

Leuk dat je ook weer fijne dingen hebt meegemaakt en deze kinderen blij hebt kunnen maken. Geniet nog even daar, want de tijd vliegt!
Nou uitkijken naar pap en mam...ben benieuwd hoe zij het daar ervaren. Geniet van de tijd samen!
Liefs Antonette

Lidwien

Hoi Marly,

Wat leuk om te lezen dat de kinderen, en jullie als vrijwilligers zo genieten van deze bijzondere dagen.
Komen de kinderen daar dus niet vaak in de stad Accra.
Ga nu maar lekker genieten van jullie pa en ma....die vinden het beide ook best wel spannend!
Hopelijk hebben ze een hotel gevonden hahaha....
Liefs Lidwien.

diana

hoi Marly jij weet heel goed wat je met het geld moet doen dat weet ik zeker ze zullen jou daar straks weer missen wel fijn dat jullie pap en man nu kunnen zien hoe goed het je naar je zin hebt. jullie pap vind alleen de zee vies wat en zeikerd hij denkt zeker dat hij weer in Griekeland zit nou heel veel plezier met de oudjes en laat je maar eens lekker vewennen groetjes Diana

Anton Kool

Fijn dat jij de kinderen een prettige dag hebt bezorgd in West Hill en dat het weerzien van West Hill je zo'n goed gevoel gaf.

Geniet van deze bijzondere tijd en geuren en kleuren!!!