marlydirks.reismee.nl

Emma's goodbye party

Afgelopen vrijdag heeft Emma haar goodbye party gehouden. Ze wilde graag met de kinderen naar de beach en dit was mogelijk omdat we met zo veel vrijwilligers waren. In ons weeshuis zijn we met 5 meiden, 3 meiden van een ander weeshuis en ons pap & mam. We hadden met zn alle echt een mooie dag en de kinderen hebben op en top genoten van deze dag. Papa en mama hebben 3 dagen in het weeshuis mogen meelopen. Samen met ons hebben ze meegeholpen met onze dagelijkse bezigheden (kinderen wassen, afwassen en kleren wassen) natuurlijk hebben we ook lekker veel met de kinderen gespeeld en heel veel fotos gemaakt. Ook hebben we weer afscheid moeten nemen wat altijd weer even zwaar is maar we zien elkaar over 6 weken weer. Ook heb ik afscheid moeten nemen van Emma en dat was ook erg zwaar want je weet dat de kans erg klein is dat je elkaar ooit nog eens ziet.Zondag kreeg ik te horen dat mijn gast moeder in het noorden erg moeilijk doet en het lijkt er op dat ze niet meer samen wil werken, dat houd voor mij in dat ik een switch ga maken in het project. Ik zou eerst naar tamale gaan en daar gaan werken in het teaching hospital. Nu ga ik naar wulungu en ga ik werken in een kliniek in Nabari. Ik verblijf hier samen met Inge een andere vrijwilliger. Er is alleen een probleem en dat is dat we niet tegelijk in de kliniek aanwezig kunnen zijn omdat deze erg klein is. Ik blijf nu een week langer in Mum's care en reis daarna door naar het noorden waar ik ga werken in een kliniek en na mijn werk kan spelen met de kinderen in het weeshuis in de buurt. Ik heb al van inge vernomen dat het noorden erg arm is en ook het weeshuis niet veel te bieden heeft. Dit betekent dus dat al het ingezamelde geld goed vanpas komt in het weeshuis in het noorden.

Deze week heb ik de nurse meegeholpen met het checken van al de kinderen. De nurse moet erg gestimileerd worden anders duurt het checken van de kinderen nog veel langer. Veel kinderen hebben spots of ringworm op hun hoofden. Dit is besmettelijk en verspreid zich dus ook erg snel. Jammer genoeg loop ik al bijna 2 weken de zeuren of ze aub de creme willen kopen. Vandaag was het dan eindelijk zo ver dat de creme gekocht is en moeten we nu snel aan de slag met het genezen van de ringworm.

De laatste week heb ik veel last van bijwerkingen van de malaria pillen. Deze week hebben Julia en ik al een keer in onze slaap een gesprek gevoerd en vannacht zag ik een katop mijn bed liggen, en deze probeerde ik uit mijn bed te jage door ssssttt te sissen. Julia werd hier van wakker en vroeg aan mij wat ik aan het doen was. Ik zei: er ligt een kat in mijn bed en bleef vol houden dat die echt in mijn bed lag tot dat ik de lamp aan deed. De malaria pillen doen rare dingen met je.

Reacties

Reacties

Maria

Ach wat vervelend die bijwerkingen. Zakt het na verkoopcampagnes tijd weer of is dit blijvend? Leuk te kezen dat je ouders 3 dagen hebben meegelopen. Ik ben benieuwd naar hun verhalen. Jij veel sterkte met alle veranderingen. Uk hoop dat ook het tweede deel van je vrijwilligerswerk interessant en leerzaam zal zijn.

Anja

Ha Marly, we hebben idd al van jullie pap en mam gehoord hoe jullie het hebben gehad. Heel speciaal dat ze hebben gezien hoe je het daar hebt, en hoe goed je het naar je zin hebt met de kids. Spannend hoe het dan verder gaat straks in het Noorden. Ook fijn dat je nog een week langer blijft in Mum's care. Heel veel succes en we kijken weer uit naar je volgende belevenissen. Groetjes Hans, Anja, Ruud en Mirte Xxxx

Alda

sorry maar daar moeten we hier echt even om lachen (om die kat bedoel ik)
We hebben een hele fijne stranddag gehad hé
Alle dagen waren fijn, voor herhaling vatbaar!!!

Lidwien

Hoi Marly,
Het is toch niet allemaal vanzelfsprekend dat daar alles op rolletjes loopt?
Maar goed dat je dan een leuk ander altnatief hebt, dat je dan al iemand kent is dan mooi meegenomen .
Ben benieuwd naar de foto's van jullie pa en ma die daar aan het werk zijn.....
Wens je heel veel succes met je nieuwe uitdaging daar.
En ja, malariapillen kunnen raren dingen met je doen...
Toi, toi toi....liefs Lidwien.

jaw dirks

Marly

Diana

Hoi Marly ja die pillen dat is wat heb je ze al want er zijn 2 soorten de marone en de marinee of zoets misschien heb je van de andere minder last wij hebben de marone gehad en helemaal geen last gehad nou succes bij je volgende project en tot horens Gr ons

Rien

Hoi Marly. Jo,Joep en ik hebben genoten van de mooie foto's. Wat fijn dat Pap en Mam zijn geweest. Aan de foto's te zien hebben zij het ook fijn gehad. Leuk dat we via internet kunnen mee kijken naar jou belevenissen. Wij wensen jou veel succes voor het volgende project. Groetjes uit Meijel.

Mari

Hoi Marly, mooie foto's van het bezoek van je ouders. Nu maar op voor de tweede helft van je reis. Ik vind het leuk te lezen over je ervaringen.
Groet, Maria

Lidwien

Hoi Marly,
Prachtige foto's van het bezoek van jullie pa en ma.
De foto waar jij samen met jullie mam en kindertjes op staat vind ik geweldig.
Wens je heel veel succes de komende weken met je nieuwe project! Je zult de kleine hummeltjes wel gaan missen.
Wacht weer op je nieuwe verhalen.
Liefs Lidwien

José

Hoi Marly leuke foto's jij en je pap en mam met de kindjes
Je ziet wel dat je er veel plezier mee beleeft.
Geniet het nog de laatste weken.
groetjes

Martje

Hoi Marly,

Prachtige foto,s ik heb ervan genoten.
Wat een ervaringen ook voor je ouders. Leuk dat je dit met hun hebt kunnen delen.
Veel succes op je nieuwe plek in het noorden van het land.
De kinderen in het weeshuis zullen je gaan missen.
Groetjes Martje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active