marlydirks.reismee.nl

A lot of kisses from the children

Hier is dan eindelijk mijn nieuwe blog. De afgelopen 2 dagen hebben we veel problemen gehad met de elektriciteit in totaal hebben we 26 uur lang geen stroom gehad. Ook ben ik gisteren goed ziek geweest maar dat zat er al bijna 1,5 week aan te komen dus het moest er een keertje uitkomen.

Vorige week hebben we weer een dagje door gebracht in het ziekenhuis. Een van onze meiden was erg ziek. Had hoge koorts en totaal geen eetlust. Aangekomen in het ziekenhuis moesten we al een uur wachten, toen ging ik zelf maar eens op onderzoek uit en vond ik gelukkig eem bed waar ze op kon liggen. In totaal werden we na 1,5 uur pas geholpen. Vanaf toen heeft ze ong. 4 uur lang een Nacl infuus gekregen en heeft ze diclofinac en malaria medicatie via inject gekregen. Uit de bloedtesten kwam dat ze malaria had en een verlaagd hb. Hiervoor heeft ze medicatie gekregen en na 6 uur konden we dan eindelijk het ziekenhuis verlaten.

Vorige week donderdag hebben we een ochtendje mee gekeken in de school van Ema, Rita en Gloria. Omdat ze al ouder zijn kunnen ze niet meer op de basisschool in het weeshuis les krijgen dus vertrekken ze elke dag naar town om daar naar school te gaan. Het leek ons wel interessant om mee te kijken waar ze les krijgen en op welke manier er les gegeven word. In town zie je veel goed gebouwde scholen dus wij hadden ook verwacht dat hij op zn school zou zitten, dat was dus niet het geval. De school was in vele slechtere staat dan wij hadden verwacht. Tijdens deze ochtend hebben we met 3 lessen meegekeken, het viel ons al meteen op dat er op een hele andere manier les gegeven word dan op de basisschool in het weeshuis (hier moeten de leerlingen veel herhalen en leren ze dus ook niet goed lezen) dit was op hun school wel anders. Er werden goede vragen gesteld en niets voor gezegt door de leerkracht. Tijdens de eerste les heeft het me wel 30 min gekost voor dat ik door had waar het over ging.

Op vrijdag zijn we naar west hill gegaan om inkopen te doen voor de 50ste verjaardag van Ruth. We hadden een klein cadeautje voor haar gekocht en cake voor alle kinderen zodat we niet alleen haar verjaardag zouden vieren maar meteen van alle kinderen. Zaterdag was het dan zo ver, we hadden meer dan 100 balonnen opgeblazen, ruth kreeg een bloemenkrans omgehangen die ze de gehele dag moest om houden en kreeg ze haar cadeautje op dat moment kon haar dag al niet meer stuk. Ruth had ons in die week al verteld dat ze nog nooit een cake op haar verjaardag had gehad dus toen die te voorschijn kwam kon haar dag niet meer stuk.

Nu is dan ook echt onze laatste week aangebroken en de eerste tranen zijn al gevallen. Het lijkt nu al zwaarder dan afgelopen jaar omdat we nu weten wat ons te wachten staat. Wel gaan we nog super veel leuke dingen doen, waaronder een bezoekje aan Luke en John. Dit is de tweeling die vorig jaar nog in het weeshuis waren maar sinds kort weer bij hun moeder wonen. Toen de moeder de tweeling had gekregen heeft ze ze afgestaan aan de kerk, dit omdat ze nog erg jong was. Nu is ze aan het leren voor naaister en is ze al aan het werk. Ook spreekt ze super goed engels. We hopen dat ook een gelukkige tweeling te zien die in een goed huis wonen en naar school kunnen. De rest gaan jullie allemaal lezen in mijn volgende blog dat ook meteen mijn laatste van deze reis zou zijn :(

Liefs Marly

anita

Mooi verhaal. Nog hele fijne dagen. Geniet er nog van, en spannend om de tweeling te ontmoeten.zou de snoetjes wel eens willen zien als ze jou weer zien.voor jou ook spannend hoe ze terecht gekomen zijn en hoe ze t hebben bij hun moeder. Veel plezier

Maria

Hoi Marly, ik heb alkes gelezen en het klinkt heel goed. De tijd gaat ook snel. Geniet nog van je laatste week!

Angelie

Hey Marly, Mooi hoor om weer jou ervaringen te lezen. Geniet nog even deze laatste week van je kindjes...
Groetjes en veel plezier Angelie

Evi

Mooie blog weer meis!!
Geniet nog heel erg van de laatste week!

alda

Hee meisie, mooi verhaal weer, hoop dat je luuk en john vindt. Wens Ruth proficiat van mij. Geniet nog van je laatste dagen. Groetjes en knuffels aan iedereen daar

Lidwien

Weer genieten van je prachtige verhaal.
Heel indrukwekkend, en die tranen, dat kan ik me wel voorstellen.
Hopelijk maken de tweeling het goed, en hebben ze een moot thuis! Maar het kan ook zo maar anders zijn.....
Geniet nog enkele dagen van het verblijf daar....en dan maar weer sparen voor de volgende reis.
Mooie foto's. Liefs Lidwien